Itt az ideje, hogy a tárgyaimról beszéljek egy kicsit. Alapvetően a Corvinus 30 kredit teljesítését (vagy 5-6 tárgy) írta elő. Biztosan ki lehet ez alól bújni, de nem volt célom. Úgy bőséggel vannak tárgyaim.
Az alap rotterdami Erasmusos (ja, hát igen, a program ÉS az egyetem neve is Erasmus) diáknak 12 kreditje van egy blokkra. Nekem most éppen 20. Benn is vagyok minden nap.
Na, de a tárgyak:
Applied Microeconomics: (8 kreditért) alapvetően 2 részből áll, Personnel Economicsból és Public Financeból. Ebből a Personnel Economics az, ahol újat is mondanak. Erről azt hiszem csak 1-2 óra volt Gömörinél. Ilyen munka-mikró, kit vegyünk fel-kit rúgjunk ki. A másik már érdekesebb Public Finance vagy Public Economics, eddig csak Gömöris anyagot tanultunk, de valahogy van idő lassabban átvenni. Ok, hogy halálra unom magam, de tényleg az a céljuk, hogy az utolsó sorban ülő is megértse. Errefelé 400 fős előadáson is szokás kérdezni. Még teljesen nyilvánvaló kérdéseket is. Az egyik kedvencem a PF előadója. Hihetetlenül lelkes. Helyes kis ábrákat mutogat, és úgy adja elő, mintha a mikró a tudományok csúcsa lenne. Azért, persze ez itt is másodikos tárgy. Piacszerkezetek helyett. Olyan bevezetés a piacszerkezetekbe jellegű. Jól van fiam, tanultál már mikrót, mostmár számoljunk is egy kicsit vele típusú.
Economics of Markets, Organisations and Policy:(4 kredit) Igazi pre-mester kurzus, a tanár szerint a hollandok számára az egyik legnehezebb. Utóbbit el is hiszem, negyedév Gömöris játékelmélet anyagát adta le 90 percben. Egyelőre tudom tartani az iramot (Köszönöm Gömöri tanár úr), de oda kell figyelnem. Itteni szokás ugyanis az, hogy a tanár az óra előtt felteszi a gyakorlatot, te megoldod otthon, és gyakorlaton már csak azt beszélitek meg, hol hibáztál. Hát, hümm, nekem spec. nem volt mára házim. Mondjuk ha mondta volna, hogy van, esetleg meg is csináltam volna. Ismerkedés újabb Dutch szokással. Ami a Blackboardon (itteni Moodle) van, azt csináljuk meg-olvassuk el- nyomtassuk ki óra előtt.
Labour Economics (4 kreditért): Igen igen, kedves olvasó Munkagazdaságtan. Bár a tankönyv amerikai és a tanáromnak meg olasz neve van (persze nem tudom, hogy az-e mert a bemutatkozó óráról sikerült 10 percet késnem), ez azért elvileg az otthoni munkagazd. Bár elég statisztikás beütésű a tanár úr, úgyhogy a múltkori óra erősen a gazdaságstatisztikára hasonlított.
Úgyhogy ezennel, fel is szólítom Henit, hogy majd nézzük össze, hol jobb ez a remek tárgy.
Introduction to Transport Economics (4 kerdit): Igen, végre nem mikró. Ez valami cukiság lesz, remélem, mert az első órából csak az derült ki, hogy a közlekedés-szállítás rendkívül fontos. Ellenben a tanár úrról kiderült romantikus lelkülete, ígérete szerint, ha jól haladunk az anyaggal, Valentin-napon nem lesz óra. A vizsga azonban sajnos kifejtős kérdésekből áll, elvileg a tankönyv alapján, mivel "órára csak az járjon, akit érdekel, interaktív órát akarok".